שוב זה קורה: 27 ארגזי קנאביס עם חותמת משרד הבריאות אותרו בדירה ברמת גן

יותר מ-100 ק"ג קנאביס ארוז בארגזים ובהם עשרות שקיות מסחריות הנושאות חותמות של היחידה לקנאביס רפואי, כלומר ככל הנראה מתוצרת מתקן גידול חוקי כלשהו, אותרו אצל סוחרים בדירה ברמת גן

האם מדובר בתופעה ממוסדת של זליגת קנאביס רפואי אל שוק הפנאי? כתב אישום הוגש נגד חננאל ציון ברבי, תושב רמת גן בן 34, ונגד שמעון אליהו נרנסקי, תושב בני ברק בן 21, לאחר שהשניים נתפסו בדירתו של ברבי כשבמחסן הדירה נמצאו 27 ארגזים הארוזים בדומה לקנאביס רפואי חוקי ועליהם לוגו של היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות.

27 ארגזים ובהם שקיות מסחריות עם חותמת היחידה לקנאביס רפואי שאותרו במחסן הדירה ברמת גן
27 ארגזים ובהם שקיות מסחריות עם חותמת היחידה לקנאביס רפואי שאותרו במחסן הדירה ברמת גן
שקיות מסחריות של קנאביס רפואי עם חותמת משרד הבריאות והיק"ר
שקיות מסחריות של קנאביס רפואי עם חותמת משרד הבריאות והיק”ר שאותרו בדירה

בתוך הארגזים נמצאו שקיות כסופות שאף הן נראות כמו אלו שנארזות בצובר (Bulk) במתקני הגידול המורשים של העוסקים בקנאביס רפואי, ובתוך השקיות יותר מ-103 ק”ג קנאביס בסך הכל. בנוסף אותרו בדירה 176 גרם חשיש, 4 אריזות קנאביס רפואי בודדות וכן שקית ניילון שחורה ובה 1.6 ק”ג קנאביס נוספים בתפזורת.

על פי כתב האישום, “בתקופה הרלוונטית שכר ברבי בית קרקע ברמת גן. בשטח חצר הבית נמצא מחסן המשמש את הבית. נרנסקי הגיע לבית, הוציא מתוך הרכב, יחד עם שני אנשים נוספים, ארגזים המכילים קנאביס, והוביל אותם לתוך המחסן”.

יותר ממאה ק"ג קנאביס נמצא בשקיות
יותר ממאה ק”ג קנאביס נמצא בשקיות

עוד נכתב, בין היתר, כי: “בכך החזיקו הנאשמים במחסן סמים מסוכנים שלא לצריכה עצמית, שלא כדין וללא היתר, כמפורט להלן: 27 ארגזים, אשך עליהם מדבקות עם הלוגו ‘קנאביס רפואי’ וכן לוגו של צמח הקנאביס ומתחתיו הכיתוב: ‘סוכנות ישראלית ממשלתית לקנבוס רפואי’ ובתוך הארגזים שקיות אטומות המכילות 103.5 ק”ג נטו.”

ברבי, שהינו בעל רישיון לשימוש בקנאביס רפואי (50 גרם בחודש), טוען מצדו כי המחסן משמש את יתר בני משפחתו שאינם מתגוררים עמו, לצורך אחסון ציוד קונדיטוריה, וכן משמש אנשים נוספים ששאר אחיו מתירים להם לאחסן בו ציוד, וכי הוא לא קשור למקרה ולא ידע מה יש באותם ארגזים.

משקל מסחרי שאותר בדירה
משקל מסחרי שאותר בדירה

לדברי ברבי, מכיוון שהוא בעצמו צרכן קנאביס ברישיון, הוא “לא יכול היה להריח את הסמים שנמצאו במחסן שכן הוא צורך קנאביס באופן קבוע והריח נשאר על גופו”. עוד לטענתו “אם היה לי בדל של מחשבה שישתמשו במחסן שלי לאחסן סמים לא הייתי משתף יד בדבר”.

לבסוף טוען ברבי שנרנסקי לקח אחריות מלאה על הקנאביס שנתפס, ואכן, נרנסקי טוען מצידו כי הוא הודה בכך בין היתר בגלל שברבי הוא אב ל-6 ילדים, וציין כי בימים אלה הוא גם נמצא במעצר בתנאים מגבילים במסגרת תיק אחר שמתנהל באשקלון שעניינו גידול קנאביס בדירה בעיר.

חותמות של היק"ר על מה שנראה כמו שקי קנאביס רפואי שזלגו לשוק השחור
חותמות של היק”ר על שקיות קנאביס רפואי בארגזים

מקרה זה מצטרף למקרה קודם שהתרחש לפני כשנה וחצי, במסגרתו נעצר תושב אור יהודה בן 26 לאחר שבפשיטה על דירתו נמצאו עשרות קילוגרמים של קנאביס בשקים שגם הם נשאו חותמות של משרד הבריאות ונראו כאילו יצאו ממפעל או חווה חוקיים.

מקרה זכור נוסף מן העת האחרונה הוא של רמי אלבז, דודם של בעלי השליטה ומי שניהלו עד השנה את חוות הקנאביס הרפואי קנאמדיק (Cannamedic) בעלת המותג טבע אדיר (Teva Adir), שבמחסן שלו במושב פתחיה אותרו 477 ק”ג קנאביס בחביות כחולות, שעות בודדות לאחר שבוטל סופית רישיון העיסוק של החברה בתחום.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר